Konkurranser og regler

MÅNEDENS BILDE

Regler for Månedens Bilde er som følger:

• Konkurransen gjelder i alle årets 12 måneder
  • Vinnerbildene er med i avstemningen av årets bilde. Den med høyest samlet poengsum gjennom året, blir «Årets fotograf»
  • Bildene skal til være tatt samme måned som konkuransen gjelder for (nytt)
  • Konkurranseperioden følger kalendermåneden og bilder må innleveres før månedslutt
  • Det kan leveres 2 bilder pr fotograf og disse sendes på mail til grenland.fotoklubb@gmail.com
  • Bildene skal IKKE være signert
  • Avstemming skal foregå i løpet av 4 dager etter innleveringsfristen
  • Poenggivning: Du kan gi stemme til samtlige bilder inklusive dine egne. Poeng gis fra 1-10 pr bilde.
  • De 3 bildene med flest antall poeng vil etterpå få en endelig poengsum på 20, 10 eller 5 poeng. I tillegg vil alle som leverer bilde få 2 poeng for at man har levert bilde. Den endelige poengsum teller så med i kåringen av «Årets fotograf»
  • Månedens Tema legges ut på FB og i aktivitetskalenderen.
  • Vinnerbilder legges ut på klubbens web side (denne)

KVELDENS BILDE

For denne konkurransen gjelder:

• I tillegg til Månedens Bilde gjennomføres det 3 forskjellige bildekonkuranser iløpet av året i forbindelse med medlemsmøtene. Disse vil variere i innhold og gjennomføring
  • Etter stemmegivning får de 3 beste bildene samme poengsum som på Månedens bilde
  • Denne konkurransen inngår også i kåring av Årets fotograf